Followers

Thursday, August 2, 2012

Indahnya Cahaya Itu

Cahaya yg indah datang ke setiap pelusuk tanpa dicari..tapi di rasai.. aku bagaikan insan yang baru sedar akan cahaya yang sangat indah itu.. YA ALLAH kau telah beri aku cahaya yg x dpt aku tafsirkan..aku redha dengan setiap kejadian yang telah kau tentukan dalam hidup aku..aku pasrah.. kerana aku tahu di setiap kejadianMU ada hikmah yang tersembunyi... terima kasih kepada bakal suamiku kerana tidak pernah putus m'doakan ku.. stiasa berada ketika diperlukan.. aku ingin menjadi wanita yg kamu hajati..dan aku hajati ketika umurku 10 tahun..tapi masa telah m'bawa aku ke jalan yg tiada arah tuju..kini aku pasti aku sudah dapat apa yg kucari..alhamdulillah..kesabaranku mengatasi sgalanya..bak kata bakal suamiku..sabar itu sifat ALLAH~..bukan sng mendapat kesabaran itu.. if da dapat kira beruntung.. tp aku try untuk jadi lebih terbaik..insyaALLAH doakan aku ya..

langit yg mendung b'tukar cerah bagaikan mentari yg terpancar..andai dapat ku kapai bintang di langit..andai dapat ku gapai awan..mungkin mudah..tp itu hanyalah kayalan duniawi..agak mustahil bagaikan angan2 mat jenih~ ku akan cari ilmuMU itu..akan ku gali ia..biar tsimpan kemas dlm lubuk atyku.. mungkin aku masih lemah dlm segala segi tp mungkin doa kalian di luar sana membuatku tabah... sesiapa yg mengenaliku dgn dekat mesti tahu aku bagaimana..dan kini aku try untuk perbaiki diri yg serba kekurangan.. menjadi yg terbaik bukan sng.. membuang sikap yg lama bukan sng..mbuang tabiat bukan sng.. tp smua itu bukan mustahil..kun fayakun..jika DIA m'hendakinya akan terjadi la..

tabahkan diriku ini..kuatkan la smangatku..jadikan aku wanita yg berilmu yg penuh didada..agar aku menjadi seorang wanita yg tidak pernah gentar oleh zaman duniawi yg serba moden ini..

kenapa aku takut utk menjadi seorg isteri kepada seorg lelaki bernama Azmin..padahal dy biasa2 shj sperti org lain jugak..tp dy berilmu..mungkin org kata aku bertuah..seorg lelaki yg teguh agamaNYA.. tidak rse penat utk mnimba ilmu ke kelas2 agama..menjadi iman di surau.. tp aku masih takut.. ya dia terbaik yg mampu mbimbing aku ke syurgaMU..tp aku masih takut untuk memikul sgalanya..YA ALLAH permudahkan segalanya untukku..

No comments: