Followers

Showing posts with label micha. Show all posts
Showing posts with label micha. Show all posts

Monday, August 6, 2012

Berbuka puasa di surau~

salam,

pertama kali aku g surau x dpt solat..g berbuka puasa jer..ni gara2 en bakal suami la ni..igtkan nk g bazaar selepas keje part time..trus dy bwk g surau..dy kata x yah membazir..memang kene la..pkai jubah kan bukan suar jean..segan la kan dtg utk mkn jer..slamat mama dy n auntie jun n hana ada..ada la peneman xde la segan..lepas azan je smua minum n mkn kuih muih..trus g smyg mgrib..aku dapat mendengar bait2 ayat yg dialunkan imam..imam tu tunang aku sendiri..sedap gak dy bwk alunan ayat2 suci ALLAH~..tkedu aku..duduk di situ untuk mkn jer..kan bgus aku boleh puasa..lepas solat mgrib bru makan nasi..wah lauk bukan main sedap lagi...mknan ala kampung..ulam..ikan bakar..n lain2..hah tp today aku da bley puasa..heh..

sejak2 buat part time ni jrg skali nk berbuka puasa kat umah..semua blik lambat..tp ble smua ada kat umah..mak siap masak ikan bakar la apa la..mcm mknan raja je..al maklumlah sbtu ahad je dpt berbuka skali..

YA ALLAH kau permudahkan segalanya untuk aku..

Thursday, August 2, 2012

Indahnya Cahaya Itu

Cahaya yg indah datang ke setiap pelusuk tanpa dicari..tapi di rasai.. aku bagaikan insan yang baru sedar akan cahaya yang sangat indah itu.. YA ALLAH kau telah beri aku cahaya yg x dpt aku tafsirkan..aku redha dengan setiap kejadian yang telah kau tentukan dalam hidup aku..aku pasrah.. kerana aku tahu di setiap kejadianMU ada hikmah yang tersembunyi... terima kasih kepada bakal suamiku kerana tidak pernah putus m'doakan ku.. stiasa berada ketika diperlukan.. aku ingin menjadi wanita yg kamu hajati..dan aku hajati ketika umurku 10 tahun..tapi masa telah m'bawa aku ke jalan yg tiada arah tuju..kini aku pasti aku sudah dapat apa yg kucari..alhamdulillah..kesabaranku mengatasi sgalanya..bak kata bakal suamiku..sabar itu sifat ALLAH~..bukan sng mendapat kesabaran itu.. if da dapat kira beruntung.. tp aku try untuk jadi lebih terbaik..insyaALLAH doakan aku ya..

langit yg mendung b'tukar cerah bagaikan mentari yg terpancar..andai dapat ku kapai bintang di langit..andai dapat ku gapai awan..mungkin mudah..tp itu hanyalah kayalan duniawi..agak mustahil bagaikan angan2 mat jenih~ ku akan cari ilmuMU itu..akan ku gali ia..biar tsimpan kemas dlm lubuk atyku.. mungkin aku masih lemah dlm segala segi tp mungkin doa kalian di luar sana membuatku tabah... sesiapa yg mengenaliku dgn dekat mesti tahu aku bagaimana..dan kini aku try untuk perbaiki diri yg serba kekurangan.. menjadi yg terbaik bukan sng.. membuang sikap yg lama bukan sng..mbuang tabiat bukan sng.. tp smua itu bukan mustahil..kun fayakun..jika DIA m'hendakinya akan terjadi la..

tabahkan diriku ini..kuatkan la smangatku..jadikan aku wanita yg berilmu yg penuh didada..agar aku menjadi seorang wanita yg tidak pernah gentar oleh zaman duniawi yg serba moden ini..

kenapa aku takut utk menjadi seorg isteri kepada seorg lelaki bernama Azmin..padahal dy biasa2 shj sperti org lain jugak..tp dy berilmu..mungkin org kata aku bertuah..seorg lelaki yg teguh agamaNYA.. tidak rse penat utk mnimba ilmu ke kelas2 agama..menjadi iman di surau.. tp aku masih takut.. ya dia terbaik yg mampu mbimbing aku ke syurgaMU..tp aku masih takut untuk memikul sgalanya..YA ALLAH permudahkan segalanya untukku..

Monday, December 19, 2011

Ceritera minggu yang busy~

masih di sini aku mengadu tentang hidup yang penuh dengan misteri hidup yg berliku..
aku masih busy dgn e-pjj uitmku ini..n masih busy dgn pkerjaanku ini..n + pkerjaan part timeku yg bru..
byk yg aku pelajari..byk yg aku fkirkan..wlpon sgt letih tp aku happy sgt mnggu hari bhgia itu..not now la kan..kewangan masih tidak m'cukupi...hari2 aku epy..dgn suasana bru..kwn bru..tapi ble aku keje part time tu...byk lagi yg aku pelajari..kenapa org zaman skrunk blagak nk mpos..hello tempat tesco tu xde org gaji yg nk bwk calculate ok!..p la scan sndiri..adeh blagak hnya kerna ko tu pakai seksi n mcm ala2 artis..padahal bukan lawa pon..fuh~ keje aku bukan utk mlayan org mcm kau tu...bikin panas ja..jangan pandang org yg keje bwhan ni xde education..mereka2 ni kdg2 ada je diploma & dgree..cuma mereka x bnasib baik mcm korg yg dpt kerja lebih better...so tosah la blagak kat dunia yg singkat ini..

Dalam class smlm pad264 ada lagi lec yg nk mbebel sal bnde len..abis masa 2 jam xde blajar apa2 pon...isk rugi duet aku byr..huhu..tp mmg fun blajar subject pad320 local government dgn statistic..lec yg straight but ok la..dy ajar faham...aku suka kira2...hope to see A lagi..nk catat rekod la..cz sem lepas lec ckp xde spe dpt A..so jum ikut p bli buku rujukan..~ time to collect more A...cepat la dec2012..i want to graduate..hope so..huhu

Monday, October 31, 2011

menyendiri lagi~

bila kita kata masa ni la kita mengenal mcm2 dugaan..ya..aku tgh merasa..sometime make me feel like dying.. x tau nk habaq cm mana...terasa lagu dadali~disaaat aku mencintai dirimu..terasa di dada bdebar2..adeh..perasaan apakah ini..kdg2 ada lagu cinta monyet..adeh lagi gapla x tau nk habaq lagu mana..huhu..

ada hati x tahu nk feel cmmana..ada mata x tau nk lihat dri mana..ada rasa x tahu nk bg perasa apa..klu la dunia ni sng je...aku happy tguk kwn2 ku makin hari makin gumbira...sudah lama aku x rasa aty ini mcm ni..how to explain i do know...

azmin: i miss u a lot..rindu banget kamu..rindu masa 1st time i meet u..rindu masa zaman gila2..haha..rindu snap picture with u..but now u seyes banget..jmpa pon amat la sukar..

now: aty aku gelisah..lama aku x rasa cmni..how do i do..YA ALLAH..smoga tiada pe yg buruk blaku di sekelilingiku..amin~

kak yati,najla,nadia,adik aku,kazen aku,kwn2 ku..: mereka kebanykkan da nk convo n sudah convo...aku je masih blari tkejar2 sgulung diploma..but aku bangga cz dpt btahan shingga kini..wlpon aku still keje aku still ley jugak amik masa utuk study..hopefully aku pon akan dpt convo mcm diorg gak..congrat ya..! flowers for u all..----------(@

Monday, July 18, 2011

Fuh~~(^^,)

lega gile2...discussion group /presentation 1 dah berakhir..tggu next seminar plak utk presentation 2..lega sgt2..mcm nk luruh jntung je..mynyi bley plak nek atas pentas..ble suh wat presentation tketar2 kan..haha..n lega juga asg 2 macro dpt siap..2ari x tido..terima kasih kat adik aku la..bakal farmasi tu..bg ubat vitamin smpai aku x mgatok lgsg..n rse bdn btenaga...1biji je shari multivitamin..macro asg 1 aku dpt full mark 20/20..dpt lagi kalahkan iman yg dpt 19/20..he he..yep aku akui bila subject yg ada mgira..i'm the best..tp x bmakna kwn2 aku yg x reti tu x ley wat..korg kene usaha lagi..mcm math..meh dtg sni aku ajarkan..;D love to teach..sorry ar klu aku ajar garang..aku mmg cmtu..bukan korg x kenal aku..t aku sediakan paper work utk korg k yg korg minta tu..zakuan,ema n yg lain...aku doakan kamu lepas semua kali ni..

nk kata bnde mgira i'm the best..aku juga ada kelemahan iaitu subject membaca..x taw npe mls sungguh nk baca..tmbh2 subject politik la..law la..bce je tido..tido je bce..haha..smpai minta tok guru my hubby ler tlg explain psai subject law..dy kan study law..so i think easy la klu nk saman org ni..haha..try to be LAWYER? loya buruk bley la..hahaha..;D

smlm dy selesai membeli cincin untuk aku dgn mama dy..n mama dy siap tnya dy suh dy jadi iman utk solat terawih di surau yg bapak dy uruskan tu..dy tnya pdapat aku..so aku just ckp..ok la klu u free..lagipon bukan ada kelas pon lepas keje..ot kat tmpat keje pon dibekukan nnty..so buat la dpt pahala lagi kan..

smlm zakuan bg aku borang mgaji..nk mgaji lebih lancar..yg min plak tgh blajar mgaji cara lagu..sedap je dy mgaji..b ajar i taw..tenkiu b..............luv u..~!*_*

Wednesday, June 15, 2011

perbualan yg singkat
love it~

time : 5.00
place : dlm kete nk g amik kete aku yg kene langgar dek lori cement

jalan jem gler..isk

awak : u kata msuk tol duta ni jln x jem ni jem je..

saya : jem sini sbb nk nek bukit sume slow..dpn da x jem..

awak : diam mbisu..

saya : haaa kan da ckp jln x jem cepat je kan.. i tawu ler slalu jln kot sini time ni..
b tu yg jln hnya duta kelana jaya kelana jaya duta..kdg2 shah alam class..

awak: klu kuar bazir minyak ag..bukan p mana pon.

saya : heh >_< nk g rwg umah i pon kdg2 jer..ni apetah jln2..klu class agama laju..

awak : ala..nnt tiap2 ari jmpa..

saya : nnty tiap2 ari jumpa jemu plak..

awak : insyaALLAH x..

saya : cebik mulut ;p smbil syum sorg2

~dlm aty b'munge-munge~
(@_@)

yg laen tamau g tawu..;D



Thursday, June 9, 2011

Preparing ^_^

preparing all things..serabutnye kepala ni..bukan sng taw nk cri duit lebih utk kahwin..
macam2 nk fkirkan.. nk wat ubah suai umah sket.. nk tu nk ni...adui..byk toi nk pkai duit... n aku mula utk preparing my self utk jdi wife yg solehah.. lupakan masa lepas.. blajar utk masa depan.. byk perlu diperlajari.. thanks b cz bley bimbing i ke jln yg diredhainya... syukur sgt2.. thanks cz slalu igtkan i ttg DIA.. sem bru ni nk start dgn preparing ag..satu dugaan.. buat tbaik utk abah mak.. adik taw inaz tbaik.. adik bakal myusul abah mak.. lagi 3 bulan byk bnde nk prepare..
thanks cz bg i msg..dan msg tu aku nk KONGSI dgn smua..

KONGSI :from my luv : amalkan b'ristighfar n btaubat..sbb ALLAH menjanjikan kesenangan dunia dan akhirat dgn b'ristighfar n btaubat shj..caranya sbut astaghfirullah wa atubu ilaik (aku memohon keampunan dan aku bertaubat) sbyk mampu..insyaALLAH ni jnji dlm Al-Quran..=)
p/s : slamat beramal.. (bjinak2 menjadi wanita idaman suami)

Tuesday, May 3, 2011

1st may 2011

aku t'dgr he already married..ptut la ptut la ptut la blablablabla...(tiada kata nk diungkapkan)
sesuai benar dy dgn pasangan dy..serba putih...di putrajaya..

sayu hati ttibe trase..why aku x pasti..nostalgia lepas blari2..almost 3 years.....

lidah kelu..hati kelu..hnya mampu bkata selamat pengantin baru AFAH..

aku msih disini..mgubah diri mnjadi t'baik..

x siapa tahu rahsia di hati..

Saturday, April 30, 2011

kesabaran yg menguji aku

mengapa ini terjadi ketika ini..kenapa aku yg harus tanggung semua itu..aku tidak pernah myesal apa yg prnh tjadi di dlm hidup aku..mungkin ini suatu pgajaran n pgalaman hidup yg tidak prnh aku lalui..tetapi mengapa ketika ini kesabaran aku tcabar..mampukah aku b'tahan lagi...hby i need u always...please..ada ketika i mahu..tp apakah sng utk dapatkan sesuatu itu...tidak mungkin kan..kemana arah yg harus aku tuju..ke timur or kebarat..ke utara ke selatan...rasa ingin lari jauh dri sume ini..rasa mahu duduk di pulau yg tiada ada org lgsg..mau fkir utk diri sndiri pula..mengapa ini tjadi..hby..i need u..need u time ni..penat mnges dah today..ckup la..tp apa perlu aku buat..di sana sni aku sptutnya sabar..hby kata ingat ALLAH..tp i bukan mcm u b...i x mampu utk tenangkan aty i..hby..

tida nada kata yg tluah ketika ini..hanya mampu tdiam utk 24-7 ini...lidah kelu b'bicara..hati bagaikan disambar petir..rse bagaikan mau kapan aje..hurm..YA ALLAH tabahkan hati ini..pemudahkan smuanya..aku x mampu bjln di dunia yg nyata..aku hnya mampu bdiri di alam fantasi mu..kemana akan ku suarakan aty aku ini..mereka mereka tidak akan faham..hnya ALLAH tahu apa tsirat dlm lubuk aty ini...

rindu yg dtg utk mghadapmu..biarkan aku myendiri utk mgenal apa yg tjadi..utk mnatap dan bsujud kepadaNYA..YA ALLAH aku mohon ptunjukmu..redhakan aku..

mak abah maafkan ida..ida kecewa kecewa sgt2..

Thursday, April 21, 2011

need u always~


A girl asked a guy if he thought she was pretty, He said...no. She asked him if he would want to be with her forever...and he said no.
She then asked him if she were to leave would he cry,
and once again he replied with a no. She had heard enough. As she walked away, tears streaming down her face the boy grabbed her arm and said... You're not pretty you're beautiful. I don't want to be with you forever, I NEED to be with you forever.
And I wouldn't cry if you walked away...I'd die..

Tuesday, April 19, 2011

Mengapa perkahwinan ............

Bukan sedikit lelaki yang kahwin lambat hari ini. Agaknya mengapa? Saya ingin berikan suatu contoh.

Katakanlah anda adalah seorang lelaki berumur 23 tahun yang baru tamat pengajian dan bekerja sebagai seorang pegawai.

Gaji bulanan adalah RM 2000 dan anda tidak mempunyai simpanan di dalam bank.

Setiap bulan, katakanlah perbelanjaan makanan, pengangkutan, bil-bil, sewa rumah dan perbelanjaan lain adalah RM 1200.

Kemudian, sebagai anak yang baik, anda mengirimkan wang ke kampung sebanyak RM 300. Maka baki bulanan adalah RM 500.

Berbekalkan disiplin dalam menyimpan duit untuk masa depan, mungkin anda dapat menyimpan duit sebanyak RM 5000 setahun.

Setahun berlalu, anda berumur 24 tahun. Dengan izin Allah, anda berkenalan dengan seorang gadis impian.

Masing-masing telah merancang untuk berkahwin dalam masa setahun atau dua tahun lagi.

Maka, anda berazam untuk menyediakan kemudahan asas seperti rumah dan kereta sebelum berkahwin.

Anda pun bekerja keras dan mendapat kenaikan gaji sebanyak 10%.

Dibesarkan dengan famili yang sungguh baik, anda menjadi seorang yang 'gentlemen'.

Semua perbelanjaan untuk 'dating', hadiah, bunga dan seumpamanya sudah pun disediakan awal-awal. 10% telah pun diperuntukkan untuk si dia.

Seperti tahun sebelumnya, setelah bersusah payah makan mee segera untuk berjimat, anda berjaya mengekalkan RM 5000 sebagai simpanan tahunan.

Malah, syarikat pula memberikan bonus sebanyak 2 bulan pada tahun tersebut. Maka bertambah lagi RM 4000 dalam simpanan. Kini anda memiliki RM 14,000 dalam simpanan bank.

Sudah tiba masanya untuk membeli kereta. Maka anda membayar RM8000 sebagai bayaran permulaan untuk kereta baru yang berharga RM 40,000.

Kini simpanan bersih anda hanya tinggal RM 6000.

Tahun berikutnya, ketika berumur 25 tahun, anda perlu membayar pinjaman kereta setiap bulan. Hal ini bermakna, simpanan bulanan hanya tinggal RM 400 sebulan.

Bonus pula tidak diberi oleh syarikat kerana prestasi syarikat kurang baik pada tahun itu. Maka, jumlah simpanan semasa hujung tahun adalah RM 11,000 sahaja.

Bertunang

Akhirnya anda membuat keputusan untuk bertunang dengan gadis impian. Dia gembira dan bersetuju.

Maka, RM 1500 dibelanjakan untuk cincin emas dan hantaran. Simpanan kini hanya tinggal RM 9500.

Tahun seterusnya, anda berumur 26 tahun. Alhamdulillah, anda diberi kenaikan pangkat. Gaji anda sekarang RM3000.

"Ini berita baik! Aku nak menamatkan zaman bujang tahun ni!" Anda bersorak girang.

Pada suatu hari, anda mengambil cuti separuh hari untuk berbincang dengan tunang.

Anda : "Berape eh hantaran kahwin kita?"

Tunang : "Berapa-berapa yang you sanggup."

Anda : "RM 5000, okay?"

Tunang : "I okay je. Tapi my mom tu. Dia kata grad oversea macam I ni mane boleh letak rendah-rendah. Paling kurang RM10,000 tau!"

Sikit lagi anda nak pengsan mendengar jawapan bakal isteri anda.

"Mana aku nak dapat duit lebih?"

Kerja Lebih Kuat

Oleh kerana anda terlalu sayangkan dia, anda bekerja dengan lebih kuat sehingga dianugerahkan pekerja cemerlang. Malah, anda menambahkan pendapatan melalui perniagaan jualan langsung secara kecil-kecilan.

Akhirnya dapat la anda simpan RM20,000 pada tahun tersebut.

Suatu pencapaian yang amat membanggakan!

Sekarang umur anda sudah 27 tahun. Duit hantaran dah cukup. Tetapi, mak pula cakap pesan :

"Anak mak nak kawin ni mesti la buat grand-grand. Kita sewa khemah besar-besar, jemput penyanyi ke artis ke sorang dua datang buat persembahan. Lauk pauk kita guna katering je la ya? RM 10 je sekepala. Baju kawin ko, kita sewa yg cantik-cantik dan mahal-mahal sikit. Kita jemput dalam 1000 orang. Set!"

Pengiraan pantas dijalankan :

1000 orang x RM 10 = RM10,000.

Penyanyi, khemah, kad kahwin dan baju = RM 5000.

"Alamak, dah RM 15,000! Belum cincin kahwin lagi! Adoi!" Getus hati anda.

Anda 'slow talk' dengan mak anda :

"Mak, nak buat apa membazir duit ni?"

"Apa pulak membazirnya? Kau kawin sekali je seumur hidup. Biarlah buat betul-betul."

"Tapi mak..?"

"Dahlah, kau jangan nak buat malu mak. Cik Tipah jiran kita tu buat kenduri kat hotel siap Dato', Datin, Tan Sri, Puan Sri datang. Mana la mak nak letak muka mak kalau kita buat kenduri kecik-kecik?"

Akhirnya..

Setelah bersusah payah, akhirnya anda berkahwin juga. Fuh! Seronok dan bersyukur habis.

Tetapi, apakan daya, jodoh kamu berdua tidak panjang. Anda berhutang keliling pinggang dan kadar 'interest' makin tinggi. Anda dah tak mampu nak bayar.

Isteri kesayangan dah letih kalau anda asyik nak minta duit. Dia tuduh anda tak bertanggungjawap, tak reti bagi nafkah dan macam-macam lagi.

Akhirnya? Bercerai..

Masalah yang membuahkan masalah. Kadang-kadang kita pelik kenapa perkahwinan sentiasa gagal di negara kita.

Contoh yang saya huraikan di atas adalah salah satu contoh kasar yang boleh dilihat, kenapa orang kita kahwin lambat atau susah nak kahwin.

Punca masalah:

Pada pandangan saya, budaya kita yang tak kena tempat. Banyak perkara dalam budaya kita yang tidak masuk akal dan kadangkala meyusahkan diri sendiri.

Budaya yang berakar umbi ini menyebabkan ramai orang takut nak berkahwin, dengan alasan mereka tidak mampu walaupun secara fizikal dan mentalnya mereka sebenarnya mampu.

Sedikit pemerhatian dan penyelidikan yang saya lakukan:

01.Perkahwinan perlu dilakukan secara bersederhana.Motif kahwin kan nak menjamu saudara-mara dan rakan-rakan? Jadi, makanan sahaja lah yang perlu diambil kira.

Tak perlu nak membazir duit untuk perkara lain seperti pelamin.

Biasanya, pelamin yang biasa sahaja pun dah berharga RM 1500. Itu baru pelamin. Belum lagi hiasan ini dan hiasan itu.

02."Harga" seseorang wanita diukur dari tahap pendidikan beliau dan bukan diukur dari pengetahuan agama seperti yang di sarankan oleh Islam.

Apabila wang hantaran diletakkan terlalu tinggi, perkahwinan terpaksa dibatalkan atau ditangguhkan. Sedangkan akad nikah itu lebih penting dari wang hantaran.

03.Perkahwinan sepatutnya adalah perkara yang paling mudah dan cepat, tetapi kini ia telah menjadi beban.

Zaman kini, perkahwinan sangat rumit dan rata-ratanya takut untuk berkahwin.

Semasa saya di Sydney, saya lihat beberapa rakan muslim kita yang berkahwin hanya di masjid.

Kemudian ada kenduri kecil yang dijalankan di masjid.

Para jemputan terdiri dari jemmah masjid, kawan-kawan dan saudara terdekat.

Perkara yang perlu difokuskan adalah kehidupan selepas berkahwin, bukannya majlis perkahwinan.

Majlis itu hanyalah pintu ke gerbang perkahwinan.

Namun hakikatnya kini seolah-olah kita menghiasi pintu rumah kita cantik bagai nak rak, tetapi di dalam rumah, kosong, gelap dan tidak menarik?

...and the pressure is on men...

Thursday, April 7, 2011

Digigit~!



~HOT FM~
Digigit oleh apa pon yg mnggalkan kesan

teringat masa aku form 4..aku digeget oleh lipan bara di jari kedua kaki sebelahan ibu jari..hnya ALLAH je tahu b'tapa sakitnya time tue..mse tue di tempat kantin sekolah rendah yg family aku usahakan..kawasan sekolah tu mmg kawasan hutan..mmg byk la serangga yg pelik2..ble mse dy muncul pon aku x tawu.. masa tkene tue kaki aku x bley jalan..masa tu time malam la...adik aku dgn spantas kilat amik getah ikat tu..p lilit jari kaki aku yg tkene tu..takut bisa merebak ke tempat lain..tp sakit yg tramat sgt..secepatnya bapak aku bwk g klinik bdekatan..lagipon dah malam..mmg susah la klinik nk buka kan..tmbh2 kwsan kat KULIM jer..lain la klu penang ke kl ke..

selamat ada satu klinik buka..g sne doctor pon kelam kabut merawat aku..kene injection 2 kali..lepas tu dpt la mc byk ari..tp mse nk pulih keadaan aku blik tu..mmg jari tu je biru sblum merebak kt tmpat len..n ble aku dah bley g sekolah jari aku lembik...seyes lembik gler..mcm xde isi n tulang je kat jari kaki yg tkene tu..tue la 1st time aku kene lipan..tp bukan lipan biasa..lipan bara wrna coklat..lebih kurg mcm lipan yg kat bwh ni..tp last2 kejadian ritu lipan ni mmg dah kene lunyai dgn bapak aku...

p/s : so klu korg prnh tkene bru tahu mcm mne rse sakit sgt tuh..

Thursday, March 31, 2011

happy besday mom~!

I Owe It All To Mother!

It’s your birthday, Mom.
So I will raise a cheer.
Without you, my special, loving mom,
I would not be here.
Yes, I owe it all to you, Mom.
From the time that I was small,
You encouraged me in everything,
And tried not to let me fall.
Throughout my life your caring,
Brightened each and every minute.
You loved me and enriched my life,
And I’m so glad to have you in it!

eXaM!!!!!

sem ni t'sgt2 penat..sem ni mmg sem pling teruk pernah aku lalui..tp sem ni gak sem yg aku kene try lagi byk ag..ttibe aku x sihat..smpai today aku sakit lagi..suara pon dah xde..ckp mcm org bisu je..hnya mampu senyum je..biasa la DEMAN EXAM kot! (@_@)

so utk korg yg blajar law mcm aku ni..aku hadiahkan korg sedikit tips..hehe

The Law Says
If U Can't Convince Someone, Confuse Them!
Do U Know Which Law It Is?
This Is "Law Of Answering In Examination".


so klu korg rse x bley jwb soalan tue time exam nnty..try igt apa yg aku bg taw kat sni..

============>

If in examination hall
during d exam
u feel tht d paper is tough
dont worry.
Just close ur eyes
take a deep breath
n say 2 urself
This is a very interesting subject.
I want to study it one more time.

p/s : selamat menjawab soalan exam k..hehe..gud luck..

Monday, March 21, 2011

Happy besday dear~!

happy besday dear..lurve u so so much..u're sweet sour in my life..semoga menjadi yg tbaik dri yg tbaik..i will always support u dear..(@_@)
ye saya tggu..ye saya be good..ye saya faham..ye ye yes bos~!..heh just only for u..ye tiada kurg hantaran..haha..(abah ckp) heh..i x msuk cmpur..

There are things I'd like to say

to you my love on your special day:

I am forever thankful God sent you my way.

Like a gift from up above,

you showed me how it is to feel real love.

I know many mountains we've had to climb

and sometimes forever

has seemed like a very long time.

Yes, we've endured our share of pain,

but together we have so much to gain.

Bigger mountains may lie ahead,

but together there is no hill we can not tread.

So always remember my love for you,

and there is nothing together we can not do.

I'll be here forever - my love is true.

The person beside me, that would be you.

love you so much dear coming hubby~




Sunday, February 27, 2011

entry aku ;p

mlsnye ari ni nk g class seminar..today bli ag buku yg lec bg..melayang ag RM 50, smlm dah abis 500..gaji blum dpt ag..adoi..tensi2.. wlpon mls g class tp kerana tpksa aku m'langkah ke uitm ined..watkan asg macro dgn sepantas larian pecut yg tmampu aku lakukan smpai tmegah2 msuk kelas..heh..akhirnya siap juga..npe la xde mse nk wat..penat gler..huhuhu..

mata masih kuyu dalam kelas today..(klu ada bantal,bantal peluk,selimut) sure aku tido x bgun2 dah..haha (mmg pemalas toi..hehe) mybe sbb aku keletihan x ckup rest..kemarin lepas ada baby kimie..bdn dy dah ringan sket dri biasa..dy mula nk meniarap wlpon umur dy bru 10 bulan..mybe bcz badan dy terlalu berat myebabkan dy susah utk mniarap masa 3~ 5 bulan..gigi dy pon dah mula nk tumbuh..tue yg dy asyik merenget je..suka lawan pipi dgn aku..nk gigit ler agaknye..meh sni meh..tata ida gigit kimie dlu.. :D

baby kimie suka klu kiter sembang dgn dy..apa yg dy ckp pon kiter x paham..dgn dy syum...comeynye..tmbh2 ble kiter mgaji..ha~~~~~ha~~~~~ dy bunyi...untung yer ko Mohd hakimi Haikal (2nd name)..lurve u..

semalam ulu hati myerang ag...lepas mkn ubat trus lena..x perasan plak burger yg aku pesan..tp mkn juga kui 2 pagi..he he he ....asg yg kene wat sptutnya(macro) x buat gara2 tertido..tu yg kelam kabut buat pgi td..kelas ganti utk pagi ni..aku x g lagi...huhu..wahai lec apa la nasib student kamu ni..class kamu asyik batal ngn ganti je..huhuhu

esok dah start keje...uwaa...give me rest..i need rest..

Thursday, February 24, 2011

Time to change

sekian lama ingin berubah menjadi terbaik..
1st thing my habit tdo kui 12..tamau tido kui 10 lgi..dah 3 hari b'jaya lakukan..;p
2nd thing my habit too..jam tgn pakai sebelah kiri..arghh x biasa..slalunya pkai sebelah kanan..
i try it today..t'ganggu sket ler..and tulisan yg mcm doctor ni..haha..aku try tulis like old school before..zaman dlu2 tulis nota sejarah..heh ;p ... sudah b'bpe bulan aku jdi rajin kemas umah lepas blik keje..mop lantai..kemas apa yg patut wlpon mlm2..huh fenat deng..tp happy cz dpt tido dgn tenang..da menjadi rutin plak..

hope will success.. klu aku bjaya..the next step...tggu yer..

b'kerja without delay... wlpon masih tguk movie anime,korea,taiwan,sinetron di internet apabila waktu b'kerja..i'm feel great~! hahah ;p

Monday, February 21, 2011

aawww tidakkk~!!!!!!!!!!!!

Aku mengeliat sepuas puasnya. Nasib baik takder siapa nampak cara aku mengeliat. Mahu jatuh saham aku huhu.

Tiba tiba aku teringat kisah semalam. Airmata terus berlinang. Terasa amat sayu dan sedih. Salah ke kalau aku nak pakai tudung? Naper abah tak benarkan? Buat pengetahuan korang, bapak aku ni jenis orang yang sibuk giler. Businessman yang sentiasa sibuk. Mak aku dah takder. Meninggal dunia lama dah. Sedih sangat sangat.

Dari jendela, kelihatan cahaya matahari mula menjeluskan diri ke celah celah langsir tingkap. Jam dah 11:00 pagi. Perut lapar.

Aku bangun capai tuala, masuk bilek mandi.

Lepas mandi, aku belek belek tubuhku pada cermin. Alangkah lebih cantik kalau aku bertudung. Aku nekad! Aku akan protes habis habisan kalau bapa aku tak nak juga bagi pakai tudung. Aku sanggup lari dari rumah. Demi kebaikan yang aku pilih. Lantak la dengan ahli keluarga aku yang lain lain. Semuanya tak nak pakai tudung! Tapi aku nak!!!!

Aku turun ke bawah. Baru jea nak buka tudung saji atas meja, terdengar bunyi kereta masuk garaj. Aku jenguk melalui tingkap dan nampak bapa aku balik. Aikkkk, apahal bapa balik awal ni???

Dalam masa yang sama, aku rasa inilah masa yang terbaik untuk desak bapa aku benarkan aku pakai tudung. Now or never!

Bila bapa aku buka jea pintu, aku bersalam dengannya dan tanpa lengahkan masa, aku kata, ""Daddy, cheq nak pakai tudung. Cheq nak!"

Bapak aku terus jegil sebesar besarnya. Macam ada api keluar! Pangggggggggggggggg ggg.. Bapa aku hayun penampar ke muka aku! Tersepok aku di celah set sofa.

"Aduhhhhhhhhhhhhhhh hhhh..sampai hati daddy! Cheq tau la daddy rasa malu kalau cheq pakai tudung. Salah ke kalau cheq nak tutup aurat cheq? Kalau adik dan abg tak nak.."

Pangggggggggggggggg gggg..! Daddy labuh pelempang ke muka aku sekali lagi sebelum aku abis bercakap.

"Hang jangan nak bagi aku malu naaaa! Hang jangan nak buat pasai! Hang nak pakai tudung buat apa??? Dah 100 kali aku habaq, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG, LELAKI TAK PAYAH PAKAI TUDUNG!!! Tu la, bila time kelas agama, hang ponteng! Nama hang aku boh "Razali", tup tup lekat jadi ZAZA sahaja! Memang la dalam rumah ni semuanya tak bertudung sebab adik hang tu lelaki! Abang hang pun lelaki jugak!".

Aku yang tersepuk celah sofa, terus menangis terkedu kedu. Dah la sakit kena tampar, kena pelempang. Tudung pun tak dapat jugak.

SALAH KAH AKU? SALAH KAH AKUUUUUUUU! OOOOO tidakkkkkkkkkkkkk!

Friday, February 18, 2011

Today

suara itu telah membuat ati aku tenang..very warm...
today aty aku b'bunga2..
entah kenapa..wlpon hnya melalui teknologi handfon..
jiwa aku telah dibuai oleh si dy..
padahal hnya ckp mlm ni call i sblum kui 12 ek..tamau call lewat2..
t i da tido..mcm biasa slalu mamai2..ape ntah ler aku merepek..bgun pgi x sedar..heh

habit toi aku ni...si dy dah faham mcm mne aku ni...smpai auntie aku ckp kat dy prgai aku pon..
dy tahu n dy mgiakan..sekepala la pula...

thanks hubby memahami i...1st thing yg u jnji mse kita mula2 kenal dlu..after 2 year 4 month 4 week..today i got it...

dah mcm lagu hisdustan dalam haty aku ni..hahaha ;p

hope esok ley jmpa dy..tp msing2 still busy..curi sdikit masa utk blari ke dy..haha ;p

Wednesday, February 16, 2011

maaf kawan kawan~

maaf kawan-kawan
aku tidak selalu ada dengan kamu..
maaf kawan-kawan
mungkin sekarang aku masih busy..
maaf kawan-kawan
wlpon rindu ku sebut tapi masih tidak dapat bsama kamu..
maaf kawan-kawan
banyak bnde aku kene selesaikan dlu..
maaf kawan-kawan
tolong ingatkan aku tentang kamu..
maaf kawan-kawan
aku tidak selalu menjadi pdgr yg setia seperti dlu..
maaf kawan-kawan
aku tidak slalu m'updatekan status korg..
maaf kawan-kawan
aku masih myelesaikan hal aku..
bukan b'maksud aku pentingkan diri..
tapi masa tidak mgizinkan..
maaf kawan-kawan

p/s: aku rindu kamu..ble tiba wktunya nnti..aku akan luangkan masa dgn korg..maaf kwn2..